Sokba kerül a diploma

diakkapu.hu is megírta, hogy sokba kerül a diploma megszerzése. Itt mondjuk én az anyagiak mellett a befektetett munkát és energiát is kiemelném, hiszen ilyen szempontból is sokba kerül egy diploma. Persze az egyetem alatti anyagi ráfordítások között is vannak fokozatok: a legkevesebbet mondjuk annak kell költenie, aki otthon él, államilag finanszírozott képzése van és egy olyan szakra jár, ahol még könyveket sem igazán kell vásárolnia (pl. informatikus szak esetén nagyon sok jegyzet elérhető elektronikus formában); a legtöbbet pedig az költhet, aki a fővárosban tanul vidékiként, albérletben él és egy nívós egyetem költségtérítéses képzésére jár, ahol mellesleg nemcsak a költségtérítés magas, hanem a megvásárolandó könyvek ára is (pl. orvosi). Persze ha úgy számolunk, hogy az előbbi esetben is a szülők támogatják a gyermeket (miközben dolgozhatna is), akkor abban az esetben is kerülhet sokba az egyetem, de messze nem annyiba, mint az utóbbi esetben.

Egy dolog azért szemet szúrt a cikkben. Valahol már a pótzh-k után is több ezer forintot kell fizetni? Abszurd. Ilyen a hazai "ingyenes" felsőoktatás...


Címkék: felsőoktatás egyetem itthon diploma

A bejegyzés trackback címe:

https://informatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr111182681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása