Hol helyezkednek el a diplomások?

A minap olvastam a cikket a delmagyar.hu-n a témával kapcsolatban. A kis felmérés eredménye nem túl meglepő. A humán szakon végzettek nem, míg a reál szakon végzettek találnak munkát. Informatikusok esetében nem ritka, hogy már egyetem mellett is dolgoznak, még mindig óriási a munkaerőhiány ezen a területen. Szegeden is lehet suli mellett programozói munkát találni, csak menni kell utána. Pesten pedig végképp nem kell sok erőfeszítés, hogy az ember dolgozhasson egyetem mellett...


Címkék: munka felsőoktatás egyetem informatika itthon

A bejegyzés trackback címe:

https://informatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr111303083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.10.02. 03:30:23

Tudod nem is igazán értem, hogy ha valaki egy diploma munkát képes megírni, miért akar körmeszakadtáig alantas munkát végezni...

Ha valaki lelkileg is pedagógusnak, mondom PEDAGÓGUSnak, készül, vagy mondjuk orvosnak... még csak csak értem. Viszont akinek nem élet célja mások céljaiért dolgozni, akár viszonylag jól fizetett alkalmazottként, a nyugdíját várni.

Túl sok, értékes életet, tudást láttam így tönkremenni, ezért szóltam itt és most hozzá.

Nem értem az internet korában, miért nem mernek, miért nem akarnak felelősséget vállalni a saját életükért.

Freelance71

junkri 2009.10.08. 08:55:10

@Alternatív karrier megoldások: a programozói munka különleges. Olyan szempontból, hogy azt teszik, amit nagyon szeretnek, és még jó sok pénzt is kapnak mellé. Szerintem a nagy részük nem akarna belevágni saját online vállalkozásba, mert minek? Ők programozni akarnak(na jó, nem a
Kis és Társa Bt-nél éhbérért), és szerintem egyáltalán nem alantas munka(ha az lenne, akkor miért fizetik meg olyan jól? miért értenek hozzá kevesen?).
Ha valaki tud fejben határozott integrált számolni, és mondjuk utcaseprő, na az, aki nem meri bevállalni!

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2009.10.08. 09:01:16

@Junkri,

Nagyon relativ a "még jó sok pénz..", nem is kell, hogy ez legyen a cel! Mindenesetre nem art, ha annyit fizetnek a kepessegeidert amennyit er, alkalmayottkent nem feltetlen van igy. Az igazsaghot az is hozzatartozik, hogy az atlagos vallalkozo, aki kinalati piacon van, o sincs megfizetve!

Freelance71

ui.: felre ne erts, senkit nem akarok rabeszelni, csak lehetoseget felvillantani!

Döglött macska · http://www.pallas70.hu/tb-berugy-tanfolyam.php 2009.10.29. 15:47:49

Akkor válassz valami nagyon frekventált és ritka szakmát. Mondjuk ez csak külföldön megy jól, de ha hajlandó vagy elmenni, megéri...

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2010.02.14. 01:31:03

@Döglött macska,

Nagyon jó a hozzászólás, még ha nem is feltétlenül értek vele egyet! ;)

"Akkor válassz valami nagyon frekventált és ritka szakmát. "

kontra: csináld azt, amit szeretsz, és amihez értesz!

" Mondjuk ez csak külföldön, megy jól, de ha hajlandó vagy elmenni, megéri..."

Ha csak nem nagyon kétkézigényes akkor minden további nélkül itthonról is megvalósítható!
süti beállítások módosítása